Categories
Основното

Селяните в София града

Както баба ми добре отбеляза наскоро – не е проблемът, че са от село хората. Проблемът е, че съвсем не знаят как да се държат в градска среда.

Абсолютно ненормално е да те заговарят все едно си комшията от отсрещната къща. В магазина, в автобуса, ресторанта – където и да е в обществото по-често ще те заговорят директно на „ти“ или направо ще подвикнат като на добитъка – „Еее“, „Чшш“, „Уее“…

И хиляди други неща, разбира се.

24 отговори на “Селяните в София града”

В магазина веднъж девойчето ме запита: „Ше искаш ли сакче?“ -„Торбичка?! Не, благодаря ви“. Това е единствения начин, да се надяваш, че човека отсреща ще попие нещо. Надежди обаче.

Съжалявам. Обещавам да си тръгна възможно най-скоро, и да оставя Града с един селянин по-малко :). Само не знам дали може да се верифицира колко от предизвикалите възмущението ти са наистина от наще хора, и колко са трето поколение кореняци от Лозенец. Но ти знаеш най-добре, от там си…

София е град от много по-скоро отколкото доста други (например Пловдив). И баба ми е от Стара Загора между другото.

Гражданите да научат „селяните“ на обноски….. Честно, не виждам какво лошо има хората да те заговарят, било то като съседа (комшията ми звучи много селско) от отсрещната къща. На мен пък ми е странно да не ме заговарят, може би защото съм от „село“ …….

Въпросът е там, че когато се обръщаме към някой непознат е редно да използваме учтивата форма… Лично отношение може (и си е направо препоръчително) да се покаже чрез постъпките, а не чрез говоренето.

Ето още малко реплики при директно заговаряне(чувал съм ги неведнъж; обикновено се използват м/у мъже, които не се познават): „Приятелю,…“, „Мъжки,…“. Иначе това да заговориш непознат в кафене, автобуса и т.н. май го има масово извън БГ. В което няма нищо лошо.

Това за редното и учтивата форма не знам откъде са ни го насадили……аз бях шокиран преди 10 години като излязох за първи път от България (в Дания) как си позволяват хората да те заговарят, разпитват и опитват да ти помагат….. стори ми се по учтиво отколкото да ми говорят така: „Господине, до кога ще висите пред врата. Поместете се ако обичате……“

Пак ти повтарям, не знам защо сметна, че хората, дето са те осквернили с 2 лице единствено число са от „селото“. Честно казано когато дойдох „тук“, ме метна в тъча точно това – твърдия шопски + „копеле“ и „приятелю“ от непознати.

Пък и замисли се – ако градът те възпитава, значи родителите ти отдавна са му изпуснали края… А надали има улици, които възпитават добре.

Whatever, темата ми е грозна :(. Сигурно си се смотал от нещо за да я пуснеш, ама според мен е по-достойна за разни шир потреба блогове тип баба jr…

Темата е плод на все така нестихващото (или може би нарастващо) учудване от живота наоколо.

Няма скоро да сменям цвета на фона на тоя блог.

Аз знам как да се държа – нагло както всички останали в София.
Откакто съм в София се научих:
– да се пререждам
– да псувам на майка

Откакто съм в София се научих:
– да се пререждам
– да псувам на майка
– да подкупвам
– да заплашвам
– да се бия
… и доста други интересни неща

не знам на Ви или на Ти трябва да се обръщаме към Ваше аристократично величество, но софиянци са значително по-нелюбезни и недружелюбни от хората в западна европа. надали един гражданин на Света би написал този пост ;)

формата на разговоря няма значение, важно е някой да попита нещо и другия да има ЖЕЛАНИЕТО да му отговори

при разискване на подобни въпроси от сферата на етиката, изглеждаш тъп, ако не поставиш под съмненине и собствената си гледна точка. ти си възпитан по един начин, а няколко милиона други хора не са

въпросът се свежда до „аз съм човек, а другите не са“, аз мога да решавам кръстословица, другите са тъпи селяни, ама на тях им миришат чорапите и т.н.

Малко ми е трудно да поставя под съмнение собствената си гледна точка. Доста хора около мен не знаят как да се държат възпитано (най-вероятно и аз самия) и това е факт. За съжаление заглавието на поста изкриви смисъла в друга посока.

Диалог от „Улицата“ (по памет)

Тя: Ши мъ ибетили първо или ши пийм кафе?
Той: Кво беше първото?

Да, друго е да се говори на Вие.

Обърнете внимание само колко хора тук сами си лепят етикета „Селянин“. Още преди да си си помислил каквото и да е било, той/тя вече се чувства мразен/а. Не стига простотията ами и тонове комплекси + омраза към София и по-добре стой далече от такива.

Истината е, че селяните в София си личат, колкото и да се преструват на това, което не са – граждани. Просто и ясно – те НЕ УВАЖАВАТ ЛИЧНОТО ПРОСТРАНСТВО НА ДРУГИТЕ ОКОЛО ТЯХ. При всеки селянин може да е индивидуално, но едно остава сигурно – ОТРИЧАТ И УНИЖАВАТ всеки човек, който прилича или е гражданин и се държи възпитано с тях. Аз и дъщеря ми бяхме брутално изгонени от детската площадка до блока ни от група селяни – цяло семейство с чичовци и лели, защото техният велик селски внук ИМАЛ ПРАВО да рита и да удря дъщеря ми. НАГЛИ И БЕЗСКРУПУЛНИ ДЕБЕЛОКОЖИ ДИВАЦИ – това са селяните. И най-важното: ПОСТАВЯТ ТИ ЕТИКЕТ БЕЗ ДА ТЕ ПОЗНАВАТ /И БЕЗ ДА ИСКАШ ДА ГИ ПОЗНАВАШ, РАЗБИРА СЕ/. СЕЛЯНИТЕ ВЪН ИЛИ ДА СЕ УЧАТ ДА ЖИВЕЯТ В ГРАДА. Относно Anton: Ако ти не си някакъв /да псуваш и т.н./ НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ТЕ НАКАРА ДА СИ ТАКЪВ.

Tuk ne stava vapros za seliani i tova 4e niakoj e re6il da zagovaria direktno na „ti“ za kratkost ili poradi druga pri4ina. Stava vapros za tia typi niz6i kenefi koito govoriat ne6ta ot roda na „bratle“ i podobni gluposti. Ta tia kenefi sa se nau4ili vsi4ko na gotovo da im davat i ne sa vidiali ni6to. Kenefa o6te ima apartamenti v sofia i niakoi imat po 2 i kenefa misli 4e sistemata triabva da raboti za nego i kenefa e tolkova typ i niz6 4e mrysnoto, gnusnto i razru6itelnoto za nego sa po vagni i uvagavani ot kulturata, pragmati4nostta, otgovornostta, intelekta i v ob6to linii otvorenia na4in na ob6tuvane. Za tova stava varpos, ta tia kenefi sa naj-vagnia instrument na t.n. prestypnici koito sa izgradili centyr v sofia i sa totalizirali i centralizirali dyrgavata taka 4e tia ve4e zagina. Sega az pitam kakvo kenefa e napravil za taia dyrgava i za toia grad 4e da si misli 4e nie za nego triabva da giveem. I kenefa e tolkova evtin i niz6 4e toj izob6to e givotno, koeto ne pravi razlika m/u horata i m/u dobro i zlo. I sega za da se opravi dyrgavata triabva kenefite, kakto i vsi4ki drugi mamini kurveta koito gi poddyrgat da umrat i da gi niama v dyrgavata. Sled koeto mislia 4e 6te ima niakakva era na blagodenstvie. Kenefa e razvil geneti4na omraza i strah kym vsiaka gradivna li4nost i kym vseki kojto ima pone malko ambicia ili individualnost da napravi ne6to. Oba4e kenefa moge da iade i da sere i da ru6i, v ob6ti linii kenefa e prodagno lajno i niama sy4ustvie i sebeuvagenie, kamo li da ima uvagenie kym drugite. Taka ot tova stigame do zaklu4enieto 4e kenefa toj izob6to ne e i nikoga ne e bil 4ast ot ne6to koeto se nari4a dyrgava. Ot koeto sledva 4e kenefa triabva da se maha ot dyrgavata za6toto vredi na naciata. Zabeliazva se 4e v ob6ti linii kenefa ima edin i sy6t vid a toj e ot roda na nisyk, gylt s gola ili ple6iva glava, sys strahlivi i vredni gomniani o4i4ki (tuk stava vapros i za izly4vaneto ne za cveta), koeto niama ni6to ob6to nito sys trakite, slavianite ili prabylgarite (koito razbira se ne sa bili 6ibani socialni kenefi). Ot tuk moge da zklu4im 4e pro-mongloskia typ niz6 kenef kojto e ial i vredial i prodylgava da pravi sy6toto ne e i nikoga niama da byde 4ast ot taia dyrgava (koiato ia ima o6te) nare4ena Bulgaria. Ta kenefa misli taka samo az sym tuk i az sym kenef da iam i da sera i vsi4ki drugi koito ne poddyrgat tova sa vredni, kenefa ne e vidial nedoimyk nito se e boril da postigne ne6to, zaz6toto toj znae, toj ne e goden za ni6to. Sofia kato grad niama absolutno nikakva kultura ili tradicia koito se nabludava v gradove kato Plovdiv, kojto t.n. kurvi za poslednite 6 godini sysypaha s lajna i turcizacii. Ta kulturata e na4in na pravene na dadeno ne6to po opredelen na4in sy4etano s opredelen vid mislene. Kenefa e stignal do tam 4e ve4e na rasova osnova opredelia kakvo go kefi ili ne i na koj da vredi ili ne, ta vsi4ko koeto zavisi ot nego se izragda v omraza i nenavist.

Leave a Reply